National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
04.05.2024

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
 
15.06.2022
Խորհրդարանը քննարկել է ՀՀ 2021 թ. պետական բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը
1 / 5

2021 թ. պետական բյուջեն հաստատվել եւ իրականացվել է Կառավարության գործունեության ծրագրի նպատակներին համապատասխան: Այդ սահմաններում իրականացված հարկաբյուջետային քաղաքականությունն ուղղված է եղել մակրոտնտեսական կայունության երաշխավորմանը, աճի եւ զարգացման ներուժի ավելացմանը, սոցիալական եւ տնտեսական տարբեր ծրագրերի միջոցով առաջնահերթ խնդիրների կարգավորմանը: Այս մասին ասել է Ֆինանսների նախարար Տիգրան Խաչատրյանը հունիսի 15-ի ԱԺ  հերթական նիստում:

Նախարարը խորհրդարանի քննարկմանն է ներկայացրել Հայաստանի Հանրապետության 2021 թ. պետական բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը:

Ըստ Ֆինանսների նախարարի՝ 2020 թ. չափազանց բարդ տարի էր: Համավարակը եւ 44-օրյա պատերազմը առաջ էին բերել մարտահրավերներ, որոնք կարող էին տնտեսական եւ սոցիալական ցնցումների պատճառ դառնալ: Նշված երեւույթները կառավարելու, դրանց բացասական հետեւանքները մեղմելու, տնտեսական ակտիվությունը վերականգնելու եւ զարգացման հիմքերը կայունացնելու խնդիրն ուղղորդող է եղել 2021 թ. մակրոտնտեսական եւ այդ թվում՝ հարկաբյուջետային քաղաքականության համար:

Պետական եկամուտները, ըստ Տիգրան Խաչատրյանի, զգալիորեն ավելացել են հատկապես հարկային եկամուտների աճի շնորհիվ: Տարվա ընթացքում բյուջեով նախատեսված ծախսերը զգալիորեն աճել են ծավալով եւ լրացվել նոր ուղղություններով, պետական պարտքի կառավարումը դարձել է ավելի հուսալի, եւ այն նվազեցրել է պարտքի փաստացի բարձր մակարդակի հետեւանքով ի հայտ եկած մակրոտնտեսական ռիսկերը:

Նախարարը հիշեցրել է, որ տարեկան տնտեսական աճը կազմել է 5.7 տոկոս՝ նախապես ծրագրված 3.2 տոկոսի փոխարեն: «Տնտեսական աճն առավելապես պայմանավորված է եղել ծառայությունների աճով, որոնք ձեւավորել են 4 տոկոսային կետը: Աճի կեսն ապահովել են կացության եւ հանրային սննդի ծառայությունները: Արդյունաբերության աճի ազդեցությունը եղել է 0.8 տոկոսային կետ»,- նշել է Տիգրան Խաչատրյանը:

Իսկ գյուղատնտեսության կրճատումը բացասաբար է ազդել տնտեսական աճի վրա: Ընդհանուր աճի ցուցանիշը կրճատվել է 0.2 տոկոսային կետով:

Տարեկան տնտեսական աճը, որ սկզբնապես ծրագրված է եղել 3.2 տոկոս, կազմել է 5.7 տոկոս:

2021 թ. ՀՀ պետական բյուջեի եկամուտներն աճել են՝ պայմանավորված տնտեսության վերականգնման եւ հարկային եկամուտների աճով:

Բյուջեի ընդհանուր եկամուտները կազմել են 1 տրլն 683,8 մլրդ դրամ՝ նախորդ տարվա համեմատ աճելով 7.9 տոկոսով: Ճշտված ծրագրի նկատմամբ եկամուտների կատարողականը կազմել է 99.6 տոկոս: Եկամուտների 94.2 տոկոսը ձեւավորել են հարկային եկամուտները՝ 1 տրլն 587 մլրդ դրամ չափով, ինչը 2021 թ. ՀՆԱ-ի 22.7 տոկոսն է:

Նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ՝ հարկերն աճել են 14.6 տոկոսով՝ հիմնականում հարկման բազաների, սպառման ու ներմուծման աճի հաշվին, ինչպես նաեւ դրոշմանիշային վճարների ու խտանյութերի արտահանման տուրքի ներդրման արդյունքում:

Տարվա հարկային եկամուտները մոտ 147 միլիարդ դրամով ավելին էին, քան սկզբնապես պլանավորված է եղել տարվա բյուջեով: Ճշգրտված բյուջեի հարկային եկամուտների ծրագիրը կատարվել է 100.2 տոկոսով:

Նախորդ տարվա 22.4 տոկոսի նկատմամբ հարկերը-ՀՆԱ-ի նկատմամբ ցուցանիշն աճել է 0.3 տոկոսային կետով եւ հասել 22.7 տոկոսի:

Կապիտալ ծախսերի կատարողականը գրանցել է վերջին տարիների համեմատությամբ բարձր, ճշտված պլանի նկատմամբ 92.5 տոկոս ցուցանիշ: 2020 թ. համեմատությամբ ընթացիկ ծախսերն ավելացել են մոտ 120 մլրդ դրամ կամ 7.2 տոկոսով:

2021 թ. արդյունքով Կառավարության պարտքը ՀՆԱ-ի նկատմամբ կազմել է 60.3 տոկոս, որը 3.2 տոկոսային կետով բարելավվել է նախորդ տարվա համեմատ:

Պատգամավոր Բաբկեն Թունյանը, նշելով, որ դրամը արժեւորվում է, հետաքրքրվել է, թե արդյո՞ք կան գնահատականներ, թե վերջին մեկ-երկու ամիսների ընթացքում փոխարժեքի նվազումն ինչպես կազդի արտաքին պարտքի ցուցանիշի վրա՝ թե՛ բացարձակ թվով, թե՛ պարտք-ՀՆԱ հարաբերակցության վրա:

«Եթե տարեսկզբի համեմատությամբ տարվա վերջին փոխարժեքը լինի ավելի ցածր, ապա մեր ընդհանուր պարտքի եւ այդ թվում՝ Կառավարության պարտքի կառուցվածքում, քանի որ ունենք մոտ 70 տոկոս արտարժույթով գնանշված կամ արտաքին պարտք, այդ պարտքի դրամային արժեքն ավելի փոքր կլինի ՀՆԱ-ի նկատմամբ, եւ այդ փաստը կնպաստի, որ տարեվերջին մեր կանխատեսածից ավելի ցածր պարտքի համեմատական մեծություն կունենանք ՀՆԱ-ի նկատմամբ:  Մենք նախատեսում էինք այս տարեվերջին ունենալ մոտ 60.2 տոկոս, բայց, եթե այդ շեղումը բավականաչափ մեծ լինի մեր նախատեսած սկզբնական փոխարժեքային ենթադրություններից, ապա հավանական է, որ մենք կունենանք 59 տոկոսը չգերազանցող սահմանում պարտքի ընդհանուր մեծություն»,- ասել է նախարարը: Երկրորդ ուղղությունը, որը կազդի ցուցանիշների վրա, ըստ նախարարի, տոկոսավճարների վճարումն է:

«2021 թ. 72.5 մլրդ դրամ վճարել ենք արտաքին պարտքի նկատմամբ ունեցած մեր տոկոսավճարային պարտավորությունները: Համապատասխանաբար, եթե միջին փոխարժեքի, օրինակ՝ 5 տոկոսի շեղում լինի, դա կնշանակի մոտ 3.5 մլրդ դրամի չափով խնայողություն»,- եզրափակել է Տիգրան Խաչատրյանը:


04.05.2024
Հայ պատգամավորները Վաշինգտոնում հանդիպել են ԱՄՆ Պետքարտուղարության Կովկասի եւ տարածաշրջանային հակամարտությունների հարցերով գրասենյակի տնօրենին
ՀՀ ԱԺ Հայաստան-ԱՄՆ բարեկամական խմբի անդամները մայիսի 3-ին Վաշինգտոնում հանդիպել են ԱՄՆ Պետքարտուղարության Կովկասի եւ տարածաշրջանային հակամարտությունների հարցերով գրասենյակի տնօրեն Մարկ Քեմերոնին: Մարկ Քեմերոնը ողջունել է Հայաստանի եւ Ադրբեջանի միջեւ սահմանազատման գործընթացը` հիմնված Ալմա-Աթայի հռչակ...



ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am